Studente TU-Delft ontwikkelt inktloze marker

ReportID | December 21, 2016

“Tekenen doe je met emotie, niet met inkt”

2016-12-21, door onze verslaggever Marije Markensteijn

schaar1                                                                                                                                                                                                                                     Foto: ANP

De Nederlandse studente Guusje de Beer heeft een ambitieus plan bedacht om studenten meer emotioneel betrokken te laten raken bij het tekenen. “Het gaat niet om wat je op papier zet, maar om de boodschap die je wilt overbrengen.”- aldus de 21-jarige industrieel ontwerpster.

“Markers, die veel worden gebruikt bij onze studie, zouden je alle vrijheid moeten geven om je creativiteit te uiten, maar inkt beperkt je alleen maar in die creativiteit.” Volgens de studente zijn ideeën niet slecht als ze niet op papier te zien zijn. Met de inktloze marker kun je alles en tegelijk ook niets.

Sinds markerproducent ‘Copic’ hoogte kreeg van haar idee, werken de twee partijen samen aan een inktloze collectie. Deze zal begin 2017 geïntroduceerd worden.