logo-mark

IOF bandjes en DJ contest

ReportID | May 9, 2016

26058480954_172e71280f_o

De spanning in onze IO-hartjes werd begin dit voor jaar weer groter, toen IOF naderde. Om alvast in de stemming te komen, waren fanatieke i.d-Leden allen naar NOVA gekomen om naar de band & DJ contest te luisteren. De beste band en beste DJ wonnen een mooi plekje op IOF. Voordat deze zenuwslopende uitslag bekend werd gemaakt, hebben wij even gebabbeld met de bandjes.

Last minute sprint

Deze band had die week echt een last minute sprint gemaakt. Desondanks dat een deel van de bandleden elkaar pas die week hadden ontmoet  en er pas drie  repetities waren geweest, gaven ze een mooi optreden. De band bestaat uit Danny de drummer, Ire de zangeres en fransman Alexandre die de bas bespeelt. De reden van deze spontane band: Danny wilde zo graag meedoen aan IOF dat hij een bandje heeft gevormd speciaal om mee te doen.
Ire en Danny zijn echte IO’ers. “Als kind wilde ik Willie Wortel worden, toen ik hoorde van IO was dat het voor mij” zei Ire. Vanwege het korte bestaan van de band was hun bandmoment ook erg kort uitgelegd “we aten laatst burgers”.

The Haza

Deze jonge band vol energie bestaat uit Edo, Sten, Robbie en Pepijn. Edo en Pepijn kennen elkaar van de schoolmusical waar Edo appostel nummer 1 speelde, later kwamen Robbie en Sten erbij. Vandaag de dag zijn ze samen dolgelukkig: “net een getrouwd  stel,” zeggen ze zelf. De jongens komen uit Den Haag en hebben op het Sorgvliet gezeten. Dezelfde school als Amalia, maar die was niet helemaal hun type, hoewel ze wel op blond vallen (grijp je kans blondines). De gemeenschappelijk hobby van de band is een goed potje Super Smash Brothers.  Je kan ze er zelfs ‘s nachts voor wakker maken (hint hint). Pepijn doet TB, de rest is op dit moment opzoek naar zichzelf d.m.v. een tussenjaar. Als ze de contest hadden gewonnen zouden ze plotseling IO gaan studeren, maar helaas. Als laatste een wijze lijfspreuk van deze band “Tinder, way to live”.

The Destructive Penguins

Last but not least  kwam deze band met een spetterend optreden. Arjen, Jelle en Boudewijn vormen al drie jaar en magisch muzikanten trio. Zo hebben zij al verschillende keren optredens bij de Leidse radio gehad en pikken ze zelfs zo nu en dan een festivalletje mee. Hun succes wordt als maar groter want zij waren de gelukkige winnaars van de avond en gingen naar huis met de hoofdprijs. Ben jij ook zo benieuwd naar deze spraakmakende band? Check ze op IOF! Als voorproefje voor boven het bed van elk vrijgezel (of niet) meisje: De handtekeningen van deze muzikalen goden.