Humans of IDE #1: de Waltman man

ReportID | May 10, 2016

Wim Prins is de vriendelijke man die je altijd te hulp staat achter de balie van de Waltman. Maar hoe is hij hier terecht gekomen? En hoe is de Waltman eigenlijk zelf hier terecht gekomen?

De firma is opgericht door meneer Jan Waltman. Destijds was het een boekhandel en drukkerij. Vervolgens heeft Jan het doorverkocht aan de overgrootvader van Wim. Toen Wim een kleine Wim was, had hij de droom om een ware chirurg worden. Toen hij realiseerde hoe lang de studie daar naartoe was, koos hij toch een andere studie. Fysiotherapeut werd zijn nieuwe roeping.  Toen zijn vader een paar jaar geleden stopte, besloten hij en zijn zus het bedrijf over te nemen. Zo staat hij nu elke dag in de Waltman om spullen te verkopen aan ijverige studenten. In al die tijd gebeuren een heleboel dingen. Zo is het twee keer voor gekomen dat er een man iets wilde stelen. De man was al vaker langs geweest maar kocht niks. Toen Wim deze crimineel op heterdaad betrapte, heeft hij meteen alarm geslagen bij de beveiliging. Deze kwam meteen aangesneld en de man werd vervolgens meegenomen. De boeken in de winkel leest Wim niet. “Het is niet zijn vakgebied”, zegt hij. Wim houdt meer van literaire boeken. Het meeste plezier haalt hij uit het ondersteunen van studenten die werken aan hun toekomst. Het liefst zou hij nog meer faciliteiten aanbieden die het studeren gemakkelijker maken. Zo had hij het plan om het “lijm inbinden” aan te bieden, maar helaas mocht dat niet van de TU.

Wist je dat :