logo-mark

i.d-Veiling

ReportID | March 24, 2016

Op 16 februari was de veiling van interieurstukken van het oude i.d-Kafee, georganiseerd door reOpen-i.d. Een diverse groep bestaande uit oud-besturen, i.d -Leden en leden van de Bolk had zich verzameld in café de Tobbe. Hier was door reOpen-i.d een rommelmarkt ingericht waar oude i.d-Gadgets te koop waren. Nadat het gratis fust leeg gedronken was, kon het bieden beginnen. Onder leiding van veilingmeester Steven werd alles wat los en vast zat verkocht. De uiteindelijke opbrengst van de veiling wordt gebruikt voor de heropening van i.d-Kafee begin mei.

De cijfers en feitjes op een rij:

– Het duurste item was het grote barstuk waar altijd de oud-bestuursleden aan stonden, hence de naam “ouwelullen hoekje”. Deze is voor €110,- gekocht door Bestuur 39 (2011-2012).

– Daarnaast werd ook verwacht dat het sterkplankje voor een goed bedrag weg zou gaan, maar dit viel mee, namelijk €50,-.  Deze was gekocht door Zoë Martial van Bestuur 40, met biedbordje nummer 40.

– Verder zijn de statafels er voor goede bedragen uit gegaan, zo had Bestuur 40 €82,- over voor een ronde statafel. Dit was de laatste statafel die geveild werd en daardoor wat populairder.

– In totaal is er met het veilen van spullen €1250,80 opgehaald. Daarnaast was er ook de rommelmarkt, waar ook nog €92,70 bij is opgehaald, wat het totale bedrag op €1343,50 brengt.

– In totaal waren er 91 kavels die geveild zijn; van €1,- voor een broodrooster tot €110,- voor het barstuk. Hoeveel spullen er in totaal verkocht zijn is niet bekend, want er zijn ook pakketten weggedaan en er is veel op de rommelmarkt gekocht.

– De big spender van de avond zag €195,- afgeschreven worden van zijn rekening.  Op nummer twee staat Maik de Rooij die namens Bestuur 39 veel geluk had met het biedbordje nummer 13.

– Ook heeft de big spender in totaal de meeste spullen gekocht; hij heeft elf grote items gekocht.

– Daarnaast zagen twee mensen slechts één euro afgeschreven worden van hun rekening.

– In totaal hadden 40 mensen een biedbordje in hun bezit en waren 28 mensen standvastig genoeg om een bied-battle te winnen en iets te kopen.

–  Er zijn een aantal kleine barstukjes niet geveild. Deze zijn namelijk achtergehouden voor de leden van de i.d-Fix commissie die de bar gebouwd hebben.