logo-mark

Throwback Thursday #1: i.d-Kroegentocht met alle commissies

ReportID | January 21, 2016

Op 17 december was het weer zo ver: het eerste commissie-uitje! Met dank aan Emma van Bestuur 43 konden we genieten van deze spraakmakende avond. Na eerst gezellig met zijn allen een lekker biertje of non-alcoholisch drankje genuttigd te hebben bij i.d, werden we ingedeeld in tien groepen. Al vrij snel was het bier op en gingen we op weg om kampioen te worden.
Op de route langs de mooiste kroegen van Delft (Doerak, Tango, Ruif, Wijnhaven, de Kurk & Ciccionina) kwamen wij bestuursleden tegen met elk drie vragen over de studievereniging. Elke goed beantwoorde vraag leverde een punt op. Ook had elk bestuurslid een speciale opdracht waarmee bonuspunten (in de vorm van stickers) behaald konden worden.  Zo had Koen zijn persoonlijke item verstopt op straat en kreeg het team wat het als eerste had gevonden een extra punt. Helaas werkte dit niet zo goed als hij gedacht had en moest hij zelf mee doen aan de zoektocht omdat zijn hamer niet meer op de plek lag waar hij hem verstopt had. Of het het een dronken student, zwerver, of stiekeme saboteur is geweest die steeds Koens item verplaatste is nog steeds niet bekend. Ook in café de Ruif ontstond een probleem toen de stickers van Sam op mysterieuze wijze verdwenen waren. Zelf had ze echt geen idee waar ze gebleven waren. Toen later op de avond tijdens de escalerende afterparty in de Ciccionina een bepaald groepje met allemaal stickers op hun hoofd rondliep was dit mysterie al snel opgelost.
Tijdens deze afterparty werd bekend dat groepje 5 had gewonnen met maar één foute vraag. Zij kregen een fles Liquor 43 om de overwinning van een geslaagd commissie-uitje te vieren. Het bleef nog lang onrustig in de Ciccionina en omstreken..

(Foto’s door Thijs Kurpershoek)

24233015211_7f9607c781_k24207323302_69cfa2937c_k