Actid excursie naar het Ikea concept center

ReportID | March 28, 2016

25636175405_29f739fb12_o

Actid organiseerde dit keer een excursie dicht bij huis, namelijk een excursie naar het IKEA-concept center. De exclusieve tour door de IKEA was razend populair onder de i.d-Leden, dus de inschrijflijsten waren snel vol. In de IKEA kregen de i.d-Leden eerst een presentatie over de inter IKEA systems. Hier legde een medewerker uit hoe IKEA in elkaar zit. Zo kan bijvoorbeeld een winkel die voldoet aan bepaalde eisen een IKEA franchise worden.

Na de presentatie kreeg iedereen een rondleiding door het IKEA concept center. Meestal loop je door de winkel heen opzoek naar een bepaald product, maar de focus van deze tour was juist om uit te leggen waarom deze producten op een bepaalde manier in de winkel staan. Bijvoorbeeld als je het concept center komt binnenlopen, zijn er altijd plastic IKEA tassen met daarnaast een berg waxinelichtjes. Aangezien iedereen waxinelichtjes gebruikt, gooien veel mensen meteen de waxinelichtjes in de IKEA tas. Nu de consumenten toch al iets gaan kopen, zijn ze eerder geneigd om ook andere producten te kopen. Gedurende de tour werden er nog veel meer trucjes van IKEA uitgelegd. Door de populariteit komt er misschien nog een excursie naar de IKEA, waarschijnlijk zal die ook helemaal vol zitten!